Trápí vás každodenní dopravní zácpy v hlavním městě? Situace v Praze není až tak špatná

2 srpna, 2021
0 komentářů

Praha se stejně jako každé jiné velkoměsto musí každodenně vypořádat s dopravní špičkou. Navíc téměř třetina ekonomicky aktivních lidí, kteří v Praze pracují, každodenně dojíždí.

I přesto je na hlavní město Česka podle analýzy společnosti TomTom na seznamu měst co do složitosti dopravy až na 137 místě. Jen pro srovnání, hlavní město Slovenska se v průzkumu umístilo již na 88 místě. V Bratislavě je tedy dopravní situace znatelně složitější.

Dobře řešená infrastruktura doplněná o příměstské vlaky dokáže každodenní ranní a odpolední dopravní špičku alespoň částečně vykompenzovat.

Každý se chce do práce a odpoledne domů dostat co nejrychleji. Komu by se také chtělo zbytečně trávit čas v hustém provozu. Nejsložitější situace je ráno mezi sedmou a devátou hodinou, odpoledne pak od tří do šesti hodin. Výjimkou je páteční odpoledne, kdy je díky odjezdům na chaty a chalupy na silnicích rušno již od oběda.

Veřejnou dopravu v Praze využívá velká část obyvatel

Podle průzkumu portálu Anytime Carsharing využívá veřejnou dopravu každodenně třetina Pražanů. Další třetina lidí cestuje metrem, tramvají, autobusem nebo vlakem několikrát týdně. Pouze 16 % obzvatel používá každodenně automobil. Naopak ke sdílení automobilů se přihlásilo 11 % obyvatel hlavního města.

Vlakovou dopravu podpoří další investice

30 % lidí pracujících v Praze do hlavního města každodenně dojíždí z okolních měst vlaky CityElefant, které provozují České dráhy. Do příměstských vlaků hodlá Praha i Středočeský kraj nadále investovat. V blízké budoucnosti se počítá s nákupem více než stovky vlakových souprav. Kromě toho se plánuje přesunutí části tras pod zem a efektivnější propojení s pražským metrem v přestupních stanicích.

Tunely pro příměstské vlaky jsou plánovány ze Smíchova do Karlína a z Nuslí na Bubny. Jako centrální stanice by sloužila nově vybudovaná stanice Opera blízko Národního muzea a Hlavního nádraží, nové stanice by vznikly i na Florenci, Karlově náměstí a Bratří Synků.

Může Vás zajímat:  Nový most přes Vltavu umožní spojení mezi čtvrtěmi Pankrác a Smíchov

Dostupnost příměstského vlaku jako důvod pro výběr lokality k bydlení

V okolí Prahy se při výběru bydlení stále více zajímá o dostupnost vlakového spojení. Ve větších městech v okolí Prahy se dostupnost vlakového nádraží promítá do ceny nemovitosti podobně jako v případě bydlení v dosahu metra v hlavním městě. Je tedy silným argumentem pro realitní kanceláře při prezentaci nemovitosti.

 

Zanechat komentář